teman

on Friday, September 11, 2009

120909

apa maksud teman? seorang manusia yang berdamping dgn manusia yg lain di waktu yg panjang.waktu? maknanye menjadi "teman" hanya sekadar berkiblatkan waktu/tempoh?
ada perjanjiankah untuk punya teman? perlu hitam putih? pembuktian? rasanya "kesudian dan kesetiaan" bisa menjadi simbol perjanjian itu.

perlukah ALASAN bermain di antara kita dan teman? bagi diri gua,tiada ALASAN jika kita benar2 sudi dan setia pada teman.berjalan bersama teman dari awal perjalanan sambil memiliki keadaan/situasi/memori/sejarah yg indah dan berharga untuk berlabuh di hujung jalan yg belum lagi masih pasti.

aku rasa hidup yg sudah/pernah/sedang lalui ni sebenarnya punya GENRE berbeza2.
dari berjalan jauh utk menimba ilmu,dari menahan lapar dan dahaga , dari membuang harga diri hanya semata2 utk bernafas,dari melenyapkan maruah utk sepinggan nasi HINGGA menjadi mesin dan seperti di programkan utk menjadi manusia yg harus berjalan setapak demi setapak,HINGGA menjadi manusia yg hilang punca,HINGGA menjadi manusia yg amatlah KELIRU dan HINA. apa suara aku ni bisa melepasi langit ke tujuh?
atau mungkin gua KEKAL sebagai makhluk yg tak layak melihat Penciptanya?
mungkin di awal jalan di lembah impian itu kita masing2 erat berpegang tangan tanpa memikirkan apa bisa tangan kita ini terlepas di masa hadapan.
tapi inilah jalan kita.jalan yg sama tapi arahnya kelainan.mungkin aku tak dpt menjadi
lu,dan mungkin aku pemikul BENCANA bagi lu,dan aku sememangnya sudah lama mengerti.dan aku tak pernah doa kan BENCANA ni singgah pada diri lu. ini janji aku

dan dengarlah wahai teman,
biarpun sejarah kita hanya kita yang tahu,biarpun cita2 itu jadi kosong,
jadi omong sia2,lu tetap sahabat gua sampai mati. dan untuk lu, aku doakan
lu akan jumpa KEBAHAGIAAN yg kaw cari selama ni.realiti dunia akan aku lalu
sendiri

1 comments:

kid said...

aku terharu(sambil menangis di pagi raya)kakaka
kiddo i love u lah setan

Post a Comment